مفاهیم پایه گرافیک سه بعدی

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان گرامی

با دومین قسمت از مقالات دنیای سه بعدی در خدمت شما هستم،در این مقاله به مفاهیم ابتدایی سه بعدی میپردازیم.

قبل از هر چیز هدف خود را از دید یک برنامه نویس بررسی می کنیم. برای انتقال موضوع کافی است بدانیم که برای ساخت بعد سوم از دنیایی که برای ما تشریح شده می بایست مفاهیمی ابتدایی را در این مورد بدانیم تا در نتیجه بتوان یک موتور سه بعدی طراحی و پیاده سازی کرد. در واقع هدف اصلی ما مستقل از بستر پیاده سازی کسب توانایی ادارکی از مدل سازی دنیایی سه بعدی است که قابلیت نمایش در صفحه مانیتور را داشته باشد. با این تفاصیر به مفهومی ابتدایی از دنیای طراحی خواهیم رسید که به تصویر مجسم معروف است پس از بررسی هندسی برخی مفاهیم  به بررسی برخی انواع تصویر مثل پرسپکتیو، ایزومتریک، دیمتریک خواهیم پرداخت در ادامه مباحث تغییرات حاصله از حرکت به بعد سوم را خواهیم دید و در نهایت به معرفی فضاها و مشخصات ریاضی آنها از دید گرافیک کامپیوتر و نحوه تغییر موقعیت ها در آن خواهیم رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

پیام بگذارید